دوره OKR (اهداف و نتایج کلیدی)
در دوره OKR به فریم ورک اهداف و نتایج کلیدی یا OKR که یک روش کاربردی است میپردازیم، برای آنکه مطمئن باشیم در جهت اهداف و استراتژیها و چشم انداز هایمان پیش میرویم. ممکن است سازمانهای زیادی را دیده باشید که بعد از تدوین استراتژیها از این عارضه رنج میبرند که درگیر روزمرگی شدهاند و به کارهای فوری و فوتی میپردازند و کمتر در جهت استراتژیهای تعیین شده گام بر میدارند.
نوع دوره
ضبط شده
تاریخ شروع
در دسترس نیست
مدت ساعت
5 ساعت
سطح دوره
در دسترس نیست
زبان دوره
دارد
پیشنیاز
ندارد
Objective and key Results یک ابزار است که دقیقا مانع خاک خوردن اسناد استراتژی میشود و سازمان را مطمئن میسازد که هر اقدام روزانه در جهت عینیت بخشیدن به اهداف کلان است.
از مزایای این تکنیک همین بس که شرکت های بسیار موفق در سطح جهانی اذعان داشته اند اگر OKR نبود توسعه هزار برابری آنها در مدت کوتاه نا ممکن بود.
OKR فقط مخصوص شرکت ها و سازمانهای بزرگ نیست، بلکه شرکت های کوچک نیز میتوانند از آن استفاده کنند و حتی در سطح فردی و در زندگی روزمره باعث تحول شگرف خواهد بود.
این دوره برای شرکت ها و سازمان خیلی بزرگ ، شرکتها و سازمان های متوسط و شرکت های کوچک مناسب است. تمام افراد برای زندگی شخصی و برای زندگی کاری خود میتوانند از مفاهیم دوره به شدت بهره ببرند.
بعد از دوره OKR چه چیزی میاموزیم:
1- با هدف گذاری آشنا می شویم.
2- با تکنیک اهداف و نتایج کلیدی آشنا می شویم.
3- مثال های زیادی را بررسی خواهیم کرد.
4- با هم سو کردن فعالیت های روزمره و اهداف کلان آشنا میشویم.
5- جایگاه Agile و OKR را با هم میسنجیم
6- با همسو کردن بخش های مختلف سازمان با هم و رهبری OKR آشنا میشویم.
7- با ابزار های OKR آشنا میشویم.
مقدمه دوره OKR
مخاطبین دوره OKR چه کسانی هستند؟
1- همه افراد علاقه مند به توسعه فردی و شغلی
2- مدیران ارشد شرکت ها و سازمان های بزرگ
3- کلیه پرسنل سازمان های بزرگ و کوچک
4- مدیران شرکت های کوچک و متوسط و مدیران استارتاپ ها
5- مدیران محصول و طراحان محصول
6- مدیران پروژه و افراد تیم مهندسی
7- افراد علاقه مند به نوآوری
8- مشاوران مدیریت
9- افراد درگیر در حل مساله های پیچیده
سرفصلهای دوره OKR
1- تمرین ابتدایی
2- 10 اشتباه مهلک در هدفگذاری
1- OKR چیست ؟
2- فرآیند Objective an key results
3- بررسی مثال استفاده مشوار فروش از OKR
4- بررسی مثال مدیر منابع انسانی از okr
5- بررسی مثال استفاده تیم فروش از okr
6- بررسی مثال استقلال مالی در زندگی شخصی و OKr
7- بررسی مثال ورزش در زندگی شخصی و OKR
1- تعریف اهداف و تعریف نتایج کلیدی
2- بایدها و نبایدها در تعریف OKR
1- راهبری افراد با OKR
2- منافع OKR برای مدیران ارشد
3- OKR کل سازمان، OKR بخشهای سازمان، OKRتیمهای سازمان و OKR شخصی
4- چطور از OKR در همه سازمان استفاده کنیم .
5- مثال OKR در کل سازمان
6- تیمهای چند وظیفهای و OKR
1- چالش امتیاز هفتاد درصد در OKR
2- مقایسه شاخص کلیدی عملکرد با اهداف و نتایج کلیدی OKR vs KPI
3- ابزار و نرم افزارهای OKR
دکتر امین ترکمان ، عضو رسمی جامعه مهندسین نیوزیلند و استرالیا ، دارای مدرک دکتری در رشته مدیریت تکنولوژی، مشاور مدیریت در حوزه نوآوری و مدیریت تکنولوژی است، او سابقه بیش از ده سال تدریس در دانشگاه در حوزه های مرتبط با نوآوری و مدیریت تکنولوژی را دارد. مدیر آموزش انجمن مدیریت تکنولوژی ایران است و مولف کتاب THE CHARACTERISTICS OF NEW COMING BUSINESS AGE در سال 2018 در انتشارات LAMBERT ACADEMIC PUBLICATION و مولف مقاله ای با موضوع دسته بندی ویژگی های کسب و کار های موفق در عصر جدید کسب و کار در دانشگاه اوهایو نشریه WFR در انتشارات SAGE و داور نشریه JOURNAL OF INNOVATION MANAGEMENT میباشد.