دوره آنلاین تفکر طراحی و توسعه محصول جدید
تفکر طراحی یک رویکرد قدرتمند در شناخت مسایل واقعی ، نوآوری ، حل مساله و توسعه محصول جدید است که از سمت مشتری و شناخت نیاز های اصلی – واقعی و امکان پذیر کاربرمشتری شروع میشود. ماهیت تفکر طراحی بر پایه انسان محور بودن است و مسایل را به گونه ای حل میکند که مشتری واقعا خشنود باشد. تفکر طراحی شامل توسعه مفهوم، خلاقیت کاربردی ، تولید نمونه اولیه ، آزمایش محصول و … میباشد. وقتی این مفهوم به نوآوری وارد میشود موفقیت به شدت و به طور غیر قاابل تصوری افزایش مییابد.
نوع دوره
ویدئو آموزشی
تاریخ شروع
در دسترس نیست
مدت ساعت
5 ساعت
سطح دوره
در دسترس نیست
زبان دوره
دارد
پیشنیاز
ندارد
شرکت های برتر دنیا متوجه این موضوع شده اند که روش ساختارمند تفکر طراحی میتواند تا چه حد برایشان مهم باشد لذا در نوآوری، طراحی محصول و تدوین استراتژی از آن بهره گرفته اند و با وجود نو بودن این روش تا کنون در سطح گستردهای از آن استفاده شده است.
دوره تفکر طراحی در نوآوری و حل مساله به صورت گام به گام، آموزش میدهد که چگونه در فرآیند حل مساله خلاقانه و نوآوری به نتیجه دلخواه، امکانپذیر و با دوام برسیم. این روش در طراحی و توسعه محصول جدید از جایگاه ویژه ای برخوردار است و تسلط به مراحل و ابزار آن راه گشای طراحی و توسعه محصولات است.
این دوره برای افراد و تیم هایی مناسب است که میخواهند جاری سازی تفکر طراحی در فرآیند حل مساله – نوآوری و طراحی محصول را فرا بگیرند ، کارآفرینان و مدیران محصول و نوآوران و افراد دخیل در تیم های محصول و شاغلین در استارتاپ ها و علاقه مندان به نوآوری مخاطبین جدی این دوره هستند.
بعد از دوره تفکر طراحی چه چیزی میاموزیم:
1- با وظایف مدیر محصول آشنا میشویم
2- با طرز تفکر طراحی و تفاوت های آن با طرز تفکر مدیریتی آشنا میشویم
3- با هفت ویژگی عصر مفهومی که پایه و اساس فعالیت ها در زمانه کنونی هستند آشنا میشویم.
4- فرآیند تفکر طراحی را خواهیم شناخت.
5- با شناخت خواسته واقعی کاربر/ مشتری آشنا میشویم.
6- با چهار مرحله تفکر طراحی آشنا میشویم.
- با ده ابزار تفکر طراحی آشنا میشویم.
مخاطبین دوره تفکر طراحی چه کسانی هستند؟
1- مدیران ارشد شرکت ها و سازمان های بزرگ
2- کلیه پرسنل درگیر با مشتری و ارباب رجوع
3- مدیران شرکت های کوچک و متوسط و مدیران استارتاپ ها
4- مدیران محصول و طراحان محصول
5- مدیران پروژه و افراد تیم مهندسی
6- افراد علاقه مند به نوآوری
7- مشاوران مدیریت
8- افراد درگیر در حل مساله های پیچیده
9- فعالان در صنایع بانک و بیمه، آموزش و صنعت مشاوره، کارخانجات تولیدی و موسسات آموزشی و خدمات استارتاپی از مفاهیم این دوره بسیار خواهند آموخت.
از زبان مدرس
فصل اول:
1- تفکر طراحی چیست ؟
2- چه موقع از تفکر طراحی استفاده میشود؟
3- مثال آشپزخانه خوب یک مورد از کاربردهای تفکر طراحی بخش اول
4- مثال آشپزخانه خوب (بخش دوم)
5- مروری بر ده ابزار در چهار مرحله تفکر طراحی
فصل دوم:
1-فیزیک نوآوری
2- مثال دو مدیر، دو طرز تفکر
3- تمرین: ذهن شما چه مقدار آماده نوآور بودن است ؟
4- ابزار داستان سرایی
فصل سوم:
1-آمادگی قبل از شروع
2- چه چیزی هست ؟
3- ابزار ترسیم مسیر تجربه مشتری
4- ابزار تحلیل زنجیره ارزش
5- ابزار ترسیم نقشه ذهنی
فصل چهارم:
1-چه میشود اگر ؟
2- ابزار بارش فکری
3- ابزار توسعه مدل مفهومی
فصل پنجم:
1-چهچیزی شگفت آور است
2- ابزار آزمون پیش فرض
3- ابزار نمونه سازی سریع
فصل ششم:
1-چهچیزی کار میکند
2- ابزار همآفرینی با مشتری
3- ابزار عرضه برای یادگیری
دکتر امین ترکمان ، عضو رسمی جامعه مهندسین نیوزیلند و استرالیا ، دارای مدرک دکتری در رشته مدیریت تکنولوژی، مشاور مدیریت در حوزه نوآوری و مدیریت تکنولوژی است، او سابقه بیش از ده سال تدریس در دانشگاه در حوزه های مرتبط با نوآوری و مدیریت تکنولوژی را دارد. مدیر آموزش انجمن مدیریت تکنولوژی ایران است و مولف کتاب THE CHARACTERISTICS OF NEW COMING BUSINESS AGE در سال 2018 در انتشارات LAMBERT ACADEMIC PUBLICATION و مولف مقاله ای با موضوع دسته بندی ویژگی های کسب و کار های موفق در عصر جدید کسب و کار در دانشگاه اوهایو نشریه WFR در انتشارات SAGE و داور نشریه JOURNAL OF INNOVATION MANAGEMENT میباشد.