GO AFTER THE MOON AND CATCH YOUR DREAM

دوره گوگل تگ منجر

در دنیای دیجیتال مارکتینگ شناخت رفتارهای مشتری اصلی‌ترین عامل برای موفقیت است، بدون در نظر گرفتن رفتار مشتری روی سایت یا اپلیکیشن ما چطور از چیزهایی که مشتری خوشش می‌آید و یا خوشش نمی‌اید مطلع شویم ؟ چطور از کم و کاستی‌های محصول خود مطلع شویم ؟ اینکه مشتری روی دکمه‌ای کلیک کرده یا چقدر از صفحات ما را دیده یا حتی اینکه چه چیز باعث شده از سایت ما خارج شود، به دست اوردن این موارد و خیلی چیزهای دیگر از توانایی‌های گوگل تگ منیجر است. و با آموزش گوگل تگ میجر همه این موارد را در عمل می‌توانید پیاده سازی کنید. 

ضمن اینکه باعث می‌شود برای هر برنامه‎‌ای مجبور نباشیم از تگ‌های مختلف استفاده کنیم و سایت خودمان را سنگین کنیم. 

آموزش گوگل تگ منیجر

گوگل یکی از شگفت انگیزترین شرکت‌های تکنولوژی دنیاست و در هر حوزه‌ای فعالیت می‌کنید محصولات بسیاری دارد که ما را شگفت زده می‌کند. برای آموزش گوگل تگ منیجر به صورت ابتدایی می‌توانید این مطلب را بخوانید و برای یادگیری حرفه‌ای می‌توانید دوره گوگل تگ منیجر کی‌ورک که به صورت ویدئویی توسط یکی از مدرسان با تجربه این حوزه بیاموزید.

یکی از آن محصولات خاص و متفاوت که دیجیتال مارکترها و طراحان محصول را شیفته خود کرده ابزار گوگل تگ منیجر است.

tagmanager گوگل تگ منیجر چیست؟(آموزش گوگل تگ منیجر از صفر تا صد)

گوگل تگ منیجر چه کاربردی دارد؟

گوگل تگ منیجر یک ابزار رایگان و جذاب از گوگل است که کاربردهای بسیار زیادی برای دیجیتال مارکترها و طراحان محصول و وب‌مسترها دارد، که کابرد آن تعریف تگ‌های مختلف در وب‌سایت یا اپلیکیشن‌های شماست. 

حتما بارها شده است که مجبور بوده‌اید تگ‌های مختلف مثل گوگل انالیز یا هاتجر، یا یکتانت و… را بخواهید در کدهای وب سایت خود استفاده کنید، و برای اینکار اگر تخصص فنی نداشته باشید باید از متخصص‌ فنی وب سایت بخواهید که اینکار را برای شما انجام دهد، با نصب گوگل تگ منیجر شما فقط یک بار تگ گوگل تگ منیجر را در وب سایتتان قرار می‌دهید و از ان به بعد بقیه تگ‌ها را داخل تگ منیجر قرار می‌دهید و نیاز به اضافه کردن تگ‌ها به وب سایت خودتان ندارید با اینکار هم از کاهش سرعت وب سایت جلوگیری می‌کنید و هم مدیریت آن برای خود شما آسان تر می‌شود. 

اما کاربرد گوگل تگ منیجر به همین جا ختم نمی‌شود. با آموزش گوگل تگ منیجر می‌توانید اطلاعات خیلی جزئی تری از بازدیدکنندگان به دست بیاورید، مثلا روی دکمه‎‌های مختلف و لینک‌های مختلف چقدر کلیک شده است، یا اینکه کاربران چقدر روی صفحه اسکرول کرده‌اند و بدست آوردن اطلاعات دیگری که با تعریف ایونت‌ها مختلف ممکن می‌شود. 

برای فهم بهتر گوگل تگ منیجر ابتدا باید با برخی مفاهیم ان آشنا شوید: 

تگ (Tag) چیست؟

تگ‌ها یک سری کدهای جاوا اسکریپت هستند که برای دریافت اطلاعات مختلف از کاربران در وب سایت شما تعبیه می‌شوند مثل گوگل انالیز برای دریافت اطلاعات بازدیدکنندگان، یا تگ‌های تبلیغات ریتارگتینگ و … 

 

انواع تگ‌هایی که می‌شود با گوگل تگ منیجر انالیز کرد

1- تعداد کلیک بر روی یک لینک یا دکمه 

2- کلیک بر روی دکمه خرید

3- کلیک بر روی دکمه تماس با ما 

4- بررسی کردن ویدئوهایی که کامل دیده نشده‌اند.

5- تعداد صفحات پرینت شده توسط کاربر

6- زمانی که طول می‌کشد یک فرم پر شود.

7-وقتی که موس روی یک المان خاص قرار می‌گیرد.

8-تعداد اسکرول شدن صفحه 

تریگر(Trigger ) چیست؟

یکی دیگر از مواردی که در اموزش گوگل تگ منیجر باید بیاموزید تریگرهاست که به فعال کنندها معروف هستند، با تریگرها مشخص می‌کنند که تگها کی باید فعال شوند،مثلا زمانی که بازدیدی صورت گرفت یا کلیکی انجام شد.

Trigger گوگل تگ منیجر چیست؟(آموزش گوگل تگ منیجر از صفر تا صد)

متغیر (Variable) چیست ؟

یکی دیگر از مفاهیم تگ منیجر که باید به آن پرداخت متغیرها یا Variable ها هستند.متغیرها اطلاعات اضافی هستند که برای تگ‌ها و تریگرها لازم می‌باشند. و درکل تگ‌ها به تریگرها وابسته می‌باشند و تریگرها به متغیرها وابسته هستند. متغیرها مقدار تریگرها یا فعال کنندها را مشخص می‌کنند. در واقع کاربرد متغیرها این است که اگر کاربری بر روی لینکی کلیک کرد مشخص شود این لینک در کدام صفجه می‌باشد.

variables گوگل تگ منیجر چیست؟(آموزش گوگل تگ منیجر از صفر تا صد)

چرا باید آموزش تگ منیجر را ببینیم ؟

تگ منیجر با قابلیت‌های بینظرش علاوه بر اینکه سرعت کار شما را بسیار بالا می‌برد،آمارهای بی نظیری از رفتار کاربران به شما می‌دهد که خیلی بهتر می‌توانید مشتری را بشناسید و مهم‌تر نقاط ضعف محصول خود را برطرف کنید. برای حرفه‌ای شدن در این ابزار حتما نگاهی به دوره تگ منیجر طراحی شده در کی‌ورک بیاندازید. آموزش گوگل تگر منیجر از واجبات کسب و کار شما در دنیای دیجیتال است.

مزایای گوگل تگ منیجر

1- زندگی دیجیتالی شما راحت‌تر می‌شود.

2-سرعت، سرعت سرعت کار شما بسیار افزایش پیدا ‌می‌کند.

3- رایگان، این همه امکانات و همگی رایگان ! 

4- همه چیز را یکجا داشته باشید، همه تگ‌های سایت‌های مختلف را می‌توانید یکجا داشته باشید. 

5- بدون محدویدت استفاده، با گوگل تگ منیجر علاوه بر وب سایت می‌توانید از آن در اپلیکیشن‌های خود استفاده کنید. 

6- تعیین سطح دسترسی، می‌توانید برای کاربران مختلف سطح دستری تعریف کنید. 

7- مشتریانتان را بهتر می‌شناسید. هیچ رفتاری از مشتریان از دید شما پنهان نمی‌ماند. 

8- حذف وابستگی به نیروهای فنی، دیگر لازم نیست برای فعال کردن تگ‌های مختلف از نیروهای فنی کمک بخواهید. 

دوره آنلاین گوگل تگ منیجر با تدریس محسن صفری مدیر دیجیتال مارکتینگ اسنپ‌تریپ می‌باشد، در این دوره ۶ ساعته شما به می‌توانید آموزش گوگل تگ منیجر را کامل کنید و می‌آموزید که چطور از برنامه خارق‌العاده گوگل تگ منیجر استفاده کنید و با قابلیت‌های آن نرخ تدیل مشتریان در سایت خود را بالا ببرید.