GO AFTER THE MOON AND CATCH YOUR DREAM

فهرست مطالب

کدوم نوع مهاجرت برای من مناسبه؟

مهم ترین آموزش های مدیریتی که باید بیاموزیم

مدیریت

صاحب نظران مدیریت توجه ویژه ایی به آموزش های مدیریت دارند آموزش هایی که وظایف اصلی مدیریت را بیاموزد قبل از انکه بدانیم مدیران بهتر است چه مهارت هایی را بیاموزند باید بدانیم چه مدیران باید چه مهارت هایی را داشته باشند تا بتوانند یک کسب و کار یا یک مجموعه را مدیریت کنند

5 مهارت اصلی مدیران

1- برنامه ریزی

2- سازماندهی

3- استخدام و به کارگماردن

4- رهبری

5- کنترل

برنامه ریزی : اولین مهارت که مدیران باید بیاموزند

برنامه ریزی شاکله اصلی یک کسب و کار و سازمان است آنقدر مهم که بدون آن ساختار یک کسب و کار به فروپاشی نزدیک می شود .

برنامه ریزی شامل پیش بینی عملیات های سازمان و تعیین روشها و مسیرهای دستیابی و اجرای آنها به منظور دستیابی به اهداف اصلی سازمان است.

نکته اصلی که در مهارت برنامه ریزی نهفته است آموزش اصول هدف گذاری صحیح می باشد که برنامه بدون هدف هیچ معنایی ندارد .  مدیر یک کسب و کار با داشتن برنامه بدون هدف فقط در حال پاسخگویی به اتفاقات محیطی هستند .

به طبع هم در برنامه ریزی های بلند مدت و هم در کوتاه مدت و حتی روزناه نیاز به هدف گذاری یک امر بدهی است .

همچنین الویت بندی هدف ها نیز از مهارت هایی است که یک مدیر حتما باید بیاموزد .

مدیریت

سازماندهی : اصلی اساسی در مدیریت

سازماندهی یکی دیگر از مهارت های یک مدیر است . که باید به آن توجه شود در واقع سازماندهی به این امر اشاره می کند که یک مدیر باید اهداف را به هدف های کوچک تر تقسیم کرده تا به تقسیم وظایف برسد و هرکدام از وطایف را به افراد مختلف واگذار کند .

 اصول سازماندهی در مدیریت و مراحل اصلی آن

  1. طراحی و تعیین فعالیت ها
  2. دسته بندی فعالیت ها و تعریف واحدهای اصلی سازمان
  3. تعریف پست های سازمانی بر مبنای فعالیت ها و واحدهای تعریف شده
  4. تعریف ارتباطات این واحدها و پست های سازمانی
  5. تعریف وظایف و شرح شغل هر کدام از این پست های سازمانی بر مبنای فعالیت ها ی دسته بندی شده

اشتراک گذاری این محتوا:

اشتراک:

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *