GO AFTER THE MOON AND CATCH YOUR DREAM

فهرست مطالب

کدوم نوع مهاجرت برای من مناسبه؟

آموزش سئو

آموزش سئو

سئو

این کلمه را به خاطر بسپارید،  اگر یک کسب و کار دارید یا در یک کسب و کار فعال هستید با این کلمه درگیر خواهید بود.سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو از با اهمیت ترین اتفاقات سالهای گذشته در دنیای دیجیتال مارکتینگ بوده است .و تقریبا بازاریابی محصول شما بدون رعایت اصول سئو غیر ممکن است.از همین رو آموزش سئو در کسب و کارهای امروزی از اهمیت بالایی برخوردار است.حتی اگر شما به آن عنوان یک شغل حرفه ایی نگاه نکنید نیاز است که اصول کلی آن را آموزش ببینید.سئو یکی از اصول اساسی موفقیت در دیجیتال مارکتینگ است و بدون آموزش سئو  آموزش دیجیتال مارکتینگ ممکن نیست .

سئو چیست ؟

سئو یا Seo به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد .

به این مفهومی که وب سایت و محتوی خود را با توجه به الگوریتم ها موتورهای جستجو طراحی کرده .

تا در رتبه های بالاتر موتورهای جستجو قرار بگیرید .

برای درک بهتر معنی سئو بهتر است با کارکرد و اهداف موتورهای جستجو بیشتر آشنا شوید:

موتورهای جستجو درصدد هستند که بهترین محتوی را در اختیار کاربرانشان کلیک کنند

به عنوان مثال اگر شما در گوگل سرچ کردید آموزش عکاسی  گوگل سعی می کند بهترین محتوی درباره آموزش عکاسی را برای شما لیست کند .

اما چطور این کار را انجام می دهد ؟

موتورهای جستجو برای آنکه بهترین محتوی را به کاربرانشان نشان دهند صفحات وب سایت ها را بر اساس معیار های مختلف ارزیابی و رتبه بندی می کنند:

کیفیت محتوی نوشته شده ، تعداد وب سایت هایی که به یک صفحه لینک داده اند ، فعالیت در شبکه های اجتماعی ، نظم در تولید محتوی و….

چیزی که در سئو شما باید آموزش ببینید همین موارد است.

اینکه چه معیار های جز الویت های موتورهای جستجو است و شما چطور باید این معیار ها را در وب سایت خود رعایت کنید .

چه کسانی به آموزش سئو نیاز دارند؟

صاحب یک کسب و کار هستید ؟ نیروی فروش در یک شرکت تولیدی یا خدماتی هستید ؟ صاحب یک وب سایت شخصی هستید ؟

هرکسی و یا شرکتی  که قصد دارد محصول یا خدمتی را به فروش برساند

و یا هر کسی که یک وب سایت دارد و قصد دارد آن وب سایت در نتایج جستجو ها دیده شود نیاز به آموزش سئو دارد .

داشتن یک وب سایت به تنهایی مانند داشتن یک مغازه در یک کوچه بن بست است

شما برای آنکه مغازه تان بازدید کننده بیشتری داشته باشند نیاز به سئو دارید .

انواع سئو

سئو درونی (one-page Seo )

سئو درونی به مواردی گفته می شود که از دید موتورهای جستجو مهم است.

و از درون وب سایت توسط مدیر وبسایت قابل تنظیم است که برخی از انها به شرح زیر می باشد :

  • تگ عنوان Title Tags
  • تگ توضیحات متا Meta Descriptions
  • محتوا و کلمات کلیدی
  • تگ هدینگ Header tags
  • بهینه‌سازی تصاویر در سئو داخلی
  • استفاده از دکمه‌های اشتراک‌ گذاری
  • قابلیت نمایش در تلفن همراه
  • سرعت بارگذاری سایت
  • آدرس های دوست داشتنی (SEO-Friendly URL)

سئو خارجی (off-page Seo )

سئو خارجی به مجموعه عواملی که در رتبه سایت تاثیر دارند و خارج از وب سایت ما می باشند گفته می شود.

مانند بک لینک ها ، رپورتاژ آگهی ها ، شبکه های اجتماعی و …

عواملی که خارج از وب سایت ما بر افزایش رتبه وب سایت ما تاثیر خواهند داشت .

الگوریتم های موتورهای جستجوی

الگوریتم موتور جستجو قواعد و نحوه رتبه بندی موتورهای جستجو را مشخص می کند.

اساسأ یک الگوریتم موتور جستجو مجموعه ای از قوانین یا یک فرمول منحصر به فرد است

که موتور جستجو از آن برای تعیین اهمیت یک صفحه وب و رتبه دهی به آن استفاده می کند.

الگوریتم های موتور جستجو منحصر به هر موتور جستجو می باشد.

و در مبحث سئو و بهینه سازی سایت دقیقاً همانند کلمات کلیدی مهم است.

هر موتور جستجو دارای مجموعه ای از این قوانین است.

این قواعد تعیین می کند که آیا یک صفحه وب، واقعی و یا هرزنامه (اسپم) می باشد.

یا اینکه دارای اطلاعات قابل توجهی است که مردم به آن علاقه مند هستند.

همچنین این قوانین بسیاری از ویژگی های دیگر برای رتبه بندی و ایجاد داده های سازمان یافته.

که در نتیجه ی هر جستجو نمایان می شود را تعیین می کند.این الگوریتم ها برای هر موتور جستجو متفاوت است.

معمولاً این الگوریتم ها محرمانه می باشند اما موارد خاصی وجود دارد که تمام الگوریتم های موتور جستجو در آن مشترک هستند.

در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم. با ما همراه باشید…

10 ابزار مهم در سئو

هر کاری برای بهتر انجام شدن نیازمند ابزار می باشد.

برای بررسی سئو سایت هم هر چه قدر هم دارای دانش کافی باشیم باز هم نیازمند ابزارهایی هستیم.

تا بتوانیم به صورت دقیق با استفاده از پارامترهای مختلف وضعیت سایت را مورد بررسی قرار دهیم.

تا نسبت به رفع عیوب احتمالی آن اقدام لازم را انجام دهیم در اینجا ما به معرفی کوتاه از ده ابزار برای سئو می پردازیم:

GT Metrix

اگر ما سایت خوبی داشته باشیم ولی سرعت بارگذاری آن پایین باشد کاربر به سرعت سایت را بسته و این باعث پایین آمدن امتیاز سایت می شود.

با استفاده از (Gt Metrix) می توانیم گزارشی از بهینه بودن کدهای سایت یا فشرده بودن عکسها یا وضعیت سی اس اس و کدهای جاوا اسکریپت داشته

باشیم.و توصیه هایی نیز برای بهبود سایت به ما می دهد. و بر اساس پارامترهای مختلف به سایت یک نمره میانگین از (َA) تا (F) به سایت می دهد .

gtmetrixSeoptimer

به وب مسترها کمک می کند تا وب سایت خود را بهینه کنند و در موتورهای جستجو بهتر نمایش داده شود .

این ابزار به بررسی عنوان و متا تگ توضیحات و کلمات کلیدی و تعداد کلمات و عناوین در محتوای صفحه نسبت متن به متن HTML سر برگهای H1 تا H6 و

توضیحات تصاویر و بررسی لینکهای داخلی و خارجی و بررسی فایل robot.txt و sitemap.xml می پردازد .

seoptimer

Keyword Planner

برای اینکه بتوانیم به تحقیق و تجزیه و تحلیل درباره بهترین کلمات کلیدی برای کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنیم.

keyword planner یک ابزار رایگان برای کاربران و دارندگان حساب Google Adwords می باشد.

که به وسیله آن می توانیم لیستی از کلمات کلیدی مرتبط به کمپین تبلیغاتی و پیشنهادهایی برای کلمات کلیدی پر کاربرد و قابل رقابت به شما ارائه می دهد .

keyword-planner

Webarchive

یک فرمت ذخیره فایل وب ایجاد شده توسط safari می باشد.که حاوی html و تصاویر و صدا و ویدیو همچنین شامل css وجاوا اسکریپت نیز می باشد.

با استفاده از این ابزار می توانیم تغییرات ایجاد شده سایت طول در زمان را مشاهده کنیم .

web-archivealexa

یکی از ابزارهایی که می توانیم رتبه سایت را در جهان یا کشور مورد نظرمان را بفهمیم می باشد.با این ابزار از وضعیت کلمات ورودی و ساب دامینهای پر بازدید ویا این که بیشترین ورودی از چه سایتی می باشد.یا اینکه چه تعدادی به سایتمان لینک داده اند و … را در اختیار ما قرار می دهد .همچنین دارای یک نوار ابزار می باشد که با وارد شدن به هر سایتی می توانیم رتبه جهانی و دیگر آمار مربوط به آن سایت را مشاهده کنیم.و با توجه به نیاز خود می توانیم آن را سفارشی سازی کنیم. alexa یک ابزار ارائه شده توسط آمازون می باشد .

alexaMozbar

یک فرمت رایگان کروم می باشد که برای اینکه چگونه یک دامنه داده شده احتمالا در نتایج جستجو گوگل رتبه بندی شود.

این بر اساس داده های شاخص وب Mozcape و شامل شمارش لینک نمرات MozRank و MozTrust و عوامل مختلف دیگری می باشد.

همچنین دارای یک نوار ابزار می باشد که یک روش ساده برای مشاهده عناصر جستجوگرانه داخل صفحه و اطلاعات پیوند برای هر صفحه می باشد .

seomoz

Google WebMaster

یک وب سرویس رایگان برای وب مسترها می باشد که برای بررسی نمایه سازی و بهینه سازی نمای سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین می توانید نقشه سایت را بررسی و ثبت کرد .

می توانیم آمار مربوط به زمانی که گوگل بوت به سایت دسترسی پیدا می کند را مشاهده کنیم.

در فایل robot.txt صفحاتی که به صورت تصادفی مسدود شده را پیدا کنیم.

فهرست صفحاتی که به سایت پیوند دارند را مشاهده کنیم و …

آموزش سئوGoogle Analytics

یکی دیگر از ابزارهای رایگان تجزیه و تحلیل وب سایت می باشد که آماری دقیق از سایت را برای شما ایجاد می کند.

و به شما کمک می کند تا ترافیک بازدید کنندگان سایت را تجزیه و تحلیل کنید.

این ابزاری است که بیش از شصت درصد وب سایتها از آن استفاده می کنند .

این ابزار یک تکه کوچکی از کدهای جاوااسکریپت می باشد.

که به وب سایت شما متصل می شود و دارنده حساب این کد را به انتهای سایت اضافه می کند

google-analyticThink With Google

یک فروشگاه مجازی برای روند مصرف و بینش بازاریابی و تحقیقات صنعتی است.

وشامل آمار و کتابخانه تحقیقاتی از جمله فیلم و ابزار برنامه ریزی برای روند دیجیتال است.

ابزار واقعی بهینه سازی آمار و بشما اجازه می دهد درباره صنایع نوظهور و بینش مصرف کننده و علایق مصرف کنندگان دیدگاه واضحی به شما می دهد .

همچنین لود موبایل در این صفحه به راحتی قابل مشاهده است.

think-with-google-Redirect Checher

عنوان مثال مقاله ای را از بلاگ خود به بخش خبری خود اضافه کرده اید با انجام این کار URL تغییر می کند از ریدایرکت استفاده می کنیم.

بعضی مواقع می خواهیم تغییر مسیر دائمی باشد بعضی مواقع موقت با تغییر مسیر دائمی کد ۳۰۱ به موتور جستجو می گوید URL جدید را نشان دهد.

ولی اقتدار قدیمی را حفظ کند و به URL جدید انتقال دهد .

تغییر مسیر موقت با کد ۳۰۲ به موتور جستجو می گوید نباید URL جدید را فهرست کند.

و URL اصلی را در فهرست نگه دارد و هیچ مجوز موجود از قدیمی به URL جدید منتقل نمی شود

آموزش سئوتولید محتوی و نقش آن در سئو

شاید این جمله را شنیده باشید ” محتوی پادشاه است ” .

دلیل آن بسیار ساده است اما اجرای تولید محتوی خوب و درجه یک خیلی ساده نیست.

دلیل آن به فلسفه و کارکرد موتورهای جستجو و اهمیت ارائه محتوی درجه یک و دسته اول به کاربران بر میگردد.

اما تولید محتوی در وب سایت و شبکه های اجتماعی شما بسیار کار زمان بر و تخصصی می باشدو

و یکی از ارکان آموزش دیجیتال مارکتینگ  می باشد که باید به خوبی ان را بیاموزید .

بهترین روش آموزش سئو

روش های مختلف و آموزشگاه های مختلفی برای آموزش سئو وجود دارند.

آموزش حضوری در آموزشگاه های حرفه ایی ، آموزش آنلاین ، مطالعه مقاله های مرتبط و…

همگی روش هایی هستند که شما می توانید روی آنها سرمایه گذاری کنید.

اما چیزی که بی شک مهم است این است که شما با اخرین تغییرات و استانداردهای موتورهای جستجو همراه باشید.

و همیشه دانش خود درباره سئو را به روز نگه دارید .

 

آموزش سئو در کی ورک 

 

اشتراک گذاری این محتوا:

اشتراک:

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *