GO AFTER THE MOON AND CATCH YOUR DREAM

فهرست مطالب

کدوم نوع مهاجرت برای من مناسبه؟

نکاتی در مورد رشد و توسعه سازمانی و توسعه فردی

معمولا سوال می شود که برای توسعه فردی و توسعه سازمانی چه کار باید کرد؟

در زیر به پنج نکته اشاره شده است که با مدنظر قرار گرفتن آن ها می توانید به توسعه فردی و توسعه سازمانی نزدیک تر شوید.

گام اول:چشم انداز

سازمان ها و حتی افرادی که می خواهند به موفقیت دست یابند باید چشم انداز مشخصی از آینده خودشان داشته باشند.

باید بنویسند که در 10 سال یا 20 سال آینده می خواهند چه جایگاهی داشته باشند و در کجای صنف خودشان قرار بگیرند.

بعنوان مثال یک موسسه خیریه چشم انداز خود را ایجاد کشوری بدون محتاج افراد بیی خانمان ترسیم کرده است.

شاید این چشم انداز دوره از واقعیت باشد اما مسیر حرت را مشخص می کند.

چشم انداز معمولا رویایی است که شاید دست نیافتنی باشد اما مسیر حرکت سازمان و یا فرد را مشخص می سازد.

گام دوم: ماموریت

اگر می خواهیم به چشم انداز خودمان دست یابیم باید ماموریت ما مشخص باشد، مشخص باشد که کار ما دقیقاً چیست.

همان موسسه خیریه کار اصلی و ماموریت خودش را آموزش های کارآفرینی و ایجاد شغل برای افراد بی سرپرست می گذارد.

و یا فردی که ماموریت اصلی خودش را در حوزه کسب و کار می گذارد.

هرچقدر بتوان خاص تر و تخصصی تر کار کرد مطمئنا می توان رشد و توسعه سریع تری ایجاد کرد.

گام سوم: اهداف کلان

باید هدف های کلان و بلند مدتی در نظر گرفت تا بتوان در آینده موفقیت را اندازه گیری کرد.

بعنوان مثال موسسه خیریه می تواند هدف کلانش را ایجاد 3000 شغل کارآفرینانه طی 10 سال آینده بگذارد.

و فردی که مدرس کسب و کار است هدفش را ارائه 100 سمینار در 3 سال آینده بداند.

گام چهارم: اهداف خرد

برای دستیابی به اهداف کلان لازم است هدف های خرد و کوچکی تعریف شود.

تا بتوانیم در بازه های کوتاه عملکرد خودمان و اینکه آیا در مسیر صحیح حرکت می کنیم یا خیر را مورد بررسی قرار دهیم.

هدف های خرد می تواند بصورت هفتگی و یا ماهانه و حتی 6 ماهه تدوین شود.

موسسه خیریه یکی از هدف های کوچکش ارائه 10 کارگاه تخصصی در ماه است.

و مربی کسب و کار هم ارائه آموزش به حداقل 50 نفر در هر 3 ماه می باشد.

فراموش نکنید هدف های خرد می تواند چندین عدد باشد و البته این هدف های خرد درارتباط با هدف های کلان هستند.

گام پنجم: برنامه ریزی

برای دستیابی به اهداف، چه خرد و چه کلان، نیاز به برنامه ریزی است.

باید برنامه ریزی کرد که این کار ها چگونه انجام شوند، چه اقدام هایی نیاز است و چگونه پیش بروند، چه منابعی نیاز است؟

چه میزان پول و بودجچه مالی نیاز است؟ چه کسانی باید درگیر این کارها شوند و اقدام ها را انجام دهند و هر اقدامی چقدر زمان نیاز دارد.

ما با اجرای این 5 گام می توانیم مسیر رشد را سریع طی کنیم و به جایگاه مطلوب دست یابیم.

زمانی که هدف گذاری می کنیم باید بدانیم در چه وضع موجودی هستیم و قرار است به کجا برسیم.

در طی اجرای برنامه ها باید مدام وضعیت را چک کنیم تا بدانیم چقدر پیشرفت کرده ایم.

یکی از مهمترین گام هایی که سازمان ها برای رسیدن به توسعه سازمانی باید به آن توجه نمایند.

جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل صحیح آن می باشد.

سازمان ها می بایست بتوانند بر اساس داده های موجود و طبقه بندی شده تصمیم گیری نمایند.

اشتراک گذاری این محتوا:

اشتراک:

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *