مهارت نگارش در هر حرفه ای بسیار مهم و ضروری است.
به عنوان مثال، در پزشکی، پزشکان میبایست بتوانند گزارشات خود را برای بیماران و مخاطبان خود بنویسند.
یا تکنسین ها و توسعه دهندگان وب، برای نوشتن دستورالعمل های آموزشی برای کاربران، به نگارش نیاز دارند.
تقریبا همه ی انسان ها در هر زمینه ای که فعال باشند برای نگارش ایمیل و ارتباط برقرار کردن با همکاران و مدیران خود به نوعی می نویسند.
بنابراین، مهارت خوب نوشتن، در محل کار ارزشمند است، و افرادی که نگارش خوبی دارند، به نظر می رسد که افراد با توانایی، هوشمند، مسئولانه و قابل اعتماد تر از دیگرانی هستند که ایمیل هایی پر از غلط املایی، و اشتباهات دستوری ارسال می کنند.
متاسفانه بسیاری از افراد طبقه متوسط اهمیت مهارت های نوشتن خوب را نادیده می گیرند. مهارت های نوشتن خوب نه تنها ارتباطات را در محل کار آسان تر و روان تر می کند، بلکه باعث تقویت ارتباطات نیز می شود.
در اینجا به برخی از دلایل اهمییت مهارت نگارش اشاره می شود:
اگر شما روزنامه نگار یا نویسنده یا مترجم هستید، نگارش جزوی از کار شماست و اهمییت آن بسیار مهم است.
اما امروزه (نسبت به گذشته)، مشاغل بیشتری نیاز به مهارت های نگارشی دارند.
مهم است که افراد بتواند در ایمیلها یا گزارش های خود حساس باشد و به نحوی تاثیرگذار افکار خود را به وضوح سازماندهی کند و به نمایش بگذارند.
ارتباطات
در هر محل کار، کارکنان می بایست همیشه یادداشت ها، ایمیل ها، یادداشت ها، نامه ها و گزارش ها را بنویسند.
همه اینها نیاز به مهارت های نگارشی خوب دارند تا افراد بتوانند مفاهیم خود را به طور موثر بیان کنند.
مهارت های نوشتن به شما این امکان را می دهد که یک پیام را با وضوح و سهولت انتقال دهید.
و در مقایسه با ارتباطات چهره به چهره مخاطبان بزرگتری را تجربه کنید.
اعتبار
کارکنان با مهارت های نوشتن عالی به طور کلی به عنوان یک اعتبار در شرکت مورد توجه قرار می گیرند.
و شرکت های زیادی در سراسر جهان برای آموزش کارکنان خود و بهبود مهارت های نگارشی ایشان هزینه می کنند.
بنابراین واضح است که مهارت های نگارشی برای هر کارمندی که می خواهد در حرفه خود موفق شود ضروری است.
توجهات
مهارت های نگارشی خوب برای بسیاری از کارکنان جوان تر امتیاز مثبت در نظر گرفته می شود.
با این حال، به همان اندازه که این مهارت ها مهم است، مهم تر آن است که بدانیم چه موقع و چه زمانی نباید اشتباه نگارشی دیگر افراد را تصحیح کنیم. اصلاح فرد غلط ممکن است شما را حتی اخراج کند. همه دوست ندارند تصحیح شود.