GO AFTER THE MOON AND CATCH YOUR DREAM

فهرست مطالب

کدوم نوع مهاجرت برای من مناسبه؟

شغل مهمانداری هواپیما را بهتر بشناسیم

 

مهماندار هواپیما چه کاری انجام می دهد؟

مهماندار هواپیما، یکی از اعضای خدمهٔ هواپیماست که پس از خلبان وظیفه ی تضمین ایمنی و آسایش مسافران در پروازهای مختلف را بر عهده دارد. وظیفه مهماندار کمک به مسافران برای داشتن سفری راحت، ایمن و لذت بخش است. مهماندار به طور مستقیم با مسافران در ارتباط است و در تمامی طول پرواز سعی می کند که تجربه سفر خوبی را برای مسافران رقم بزند.

 

  • مشارکت در جلسات و آماده سازی های قبل از پرواز
  • کنترل و حصول اطمینان از تجهیزات ایمنی قبل از پرواز
  • استقبال از مسافران و خوشامدگویی و هدایت آنها به سمت صندلی ها
  • راهنمایی مسافران در خصوص بار و وسایل همراه ایشان
  • آموزش نحوه استفاده از تجهیزات ایمنی پرواز به مسافران
  • پاسخگویی به مسافران در خصوص اطلاعات پرواز
  • آماده سازی وعده های غذایی و پذیرایی از مسافران

 

  • واسطه ارتباطی میان خلبان و مسافران
  • حصول اطمینان از استفاده درست مسافران از تجهیزات ایمنی در شرایط اضطراری
  • حصول اطمینان از خروج همه مسافران به همراه وسایل شخصی شان
  • تهیه و تنظیم گزارش پرواز شامل همه اتفاق های پرواز
  • کنترل کابین های هواپیما بعد از هر پرواز
  • تهیه و ثبت سفارش از کلیه مواد غذایی و نوشیدنی مورد نیاز برای پروازبعدی

 

  • ورود از طریق دیپلم ریاضی، تجربی، انسانی، هنرستان (مهمانداری) و دارندگان مدرک کاردانی مهمانداری
  • ورود از طریق رشته های فنی حرفه ای
  • افراد دارای مدرک زبان انگلیسی و پرستاری دارای اولویت هستند.
  • ورود از طریق گذراندن برخی از دوره های آموزش مهمانداری که شرکت های هواپیمایی و آموزشگاه های آزاد  را برگزار می کنند.

 

دانش مورد نیاز مهماندار هواپیما

 

  • آشنایی با دانش روانشناسی
  • آشنایی با دانش جامع شناسی
  • دانش ارتباط با مشتری و خدمات
  • دانش حفاظت و ایمنی
  • دانش زبان
  • آشنایی با دانش حمل و نقل

 

مهارت های مورد نیاز مهماندار هواپیما

 

  • مهارت برقراری ارتباط
  • مهارت ارائه خدمات به مشتری
  • مهارت سخن وری
  • مهارت هماهنگ کردن امور
  • مهارت مدیریت زمان
  • مهارت نظارت کردن و تسلط بر امور
  • مهارت کار تیمی
  • مهارت قضاوت و تصمیم گیری در شرایط سخت

 

توانایی های مورد نیاز مهماندار هواپیما

 

  • توانایی سخنوری و درک مطلب
  • حفظ آرامش در شرایط اضطراری
  • توانایی فیزیکی – سلامت کامل
  • توانایی تحمل فشار کاری زیاد
  • توجه به جزئیات و نزدیک بینی
  • فرانگری و کل نگری
  • انعطاف پذیری
  • استدلال استقرایی و قیاسی
  • توجه شنوایی
  • دانش کار با کامپیوتر
  • توانایی کار با ماشین حساب، پرینتر، اسکنر و سایر دستگاه های اداری
  • مهارت کار با نرم افزارها و برنامه های مرتبط مدیریت زمان، نرم افزارهای آفیس (جهت تهیه گزارشات) و نرم افزارهای اختصاصی مرتبط به هواپیمایی

 

اشتراک گذاری این محتوا:

اشتراک:

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *