GO AFTER THE MOON AND CATCH YOUR DREAM

فهرست مطالب

کدوم نوع مهاجرت برای من مناسبه؟

شغل مدیریت هتلداری را بهتر بشناسیم

 

مدیر هتل چه کاری انجام می دهد؟

یکی از حساس ترین مشاغل در هتل، سمت مدیریت هتل می باشد. مدیر وظیفه و مسئولیت کنترل تمام بخش های فعال در مجموعه را برعهده دارد و در صورت عدم رضایت میهمانان از هر یک از خدمات، مدیر شخصا می بایست پاسخگو باشد. مدیر تضمین کننده راحتی مسافران و مسئول نظارت بر تمام مسائل جاری یک هتل است.
مدیر هتل فردی است که با اصول مدیریتی و مهارت های هتلداری از جمله راه های مدیریت کارکنان، نحوه برقراری ارتباط با مشتریان، نحوه استفاده از سیستم های مدیریت هتل و اصول مهمانداری آشنا می باشد. کار مدیر هتل به طور خلاصه مدیریت بر همه امور از جمله نگهداری و نظافت هتل تا مدیریت بودجه و بازاریابی است.

 

  • عمده وظایف و فعالیت های یک مدیر هتل به شرح زیر می باشد:
  • مدیریت و برنامه ریزی مالی
  • نظارت بر گزارشات سالیانه حسابداری و گزارشات عملکرد هتل
  • تعیین اهداف کسب و کار و استراتژی های بازاریابی هتل
  • تعیین وظایف کارکنان بخش های مختلف و مدیریت و نظارت بر عملکرد ایشان
  • مدیریت و هماهنگی بین بخش های مختلف هتل
  • مدیریت بر امنیت، حفاظت و ایمنی هتل
  • مدیریت ارتباط با مشتری، ارتباط مستقیم با مسافران و میهمانان و دریافت نظرات ایشان و رسیدگی و پیگیری امور
  • نظارت بر اجرای قوانین و دستورالعمل ها از جمله قوانین بهداشت، ایمنی و …
  • نظارت بر عملکرد مدیران زیر مجموعه
  • ورود از طریق رشته های فنی حرفه ای مدیریت هتل داری در مقطع دبیرستان
  • ورود از طریق دانشگاه ها و رشته های مرتبط
  • علاقه مندان همچنین می توانند کار خود را از سمت های پایین تر در هتل شروع کرده و با کسب تجربه لازم به مرور پیشرفت کرده و به پست مدیر هتل برسد.
  • دوره های کوتاه مدت آموزشی فنی و حرفه ای تکمیلی

دانش مورد نیاز مدیریت هتلداری

 

  • دانش ارتباط با مشتری
  • آشنایی با یک یا چند زبان خارجی به خصوص در هتل های بین المللی
  • دانش مدیریت و کسب و کار
  • دانش منابع انسانی، اطلاع از تمام فرآیندهای جذب و استخدام و ارزیابی و عملکرد و …
  • دانش مالی و حسابداری

 

مهارت های مورد نیاز مدیریت هتلداری

 

  • مهارت های سازماندهی و برنامه ریزی
  • مهارت ارتباطی و متقاعد سازی
  • مهارت نظارت و ارزیابی مستمر
  • مهارت مذاکره و سخنوری
  • مهارت مدیریت زمان
  • مهارت مدیریت منابع مالی
  • مهارت ارزیابی سیستم ها

 

توانایی های مورد نیاز مدیریت هتلداری

 

  • توانایی گفتاری و شنیداری
  • توانایی جزء بینی
  • خلاقیت و نوآوری در استفاده از روش های جدید
  • توانایی تشخیص و حل مسئله
  • دانش کار با کامپیوتر
  • توانایی کار با ماشین حساب، پرینتر، اسکنر و سایر دستگاه های اداری
  • مهارت کار با نرم افزارها و برنامه های مرتبط اداری، مدیریت پروژه، مدیریت مالی، مدیریت نیروی انسانی، ارتباط با مشتری…

 

اشتراک گذاری این محتوا:

اشتراک:

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *